 |
www.kuropatwy3.fora.pl Niezależne forum mieszkańców osiedla Kuropatwy III w Józefosławiu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szumi
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Józefosław 11 m7 Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:54, 27 Lut 2013 Temat postu: PROPONOWANY PLAN FINANSOWO-GOSPODARCZY TENISOWA 11,15,17 |
|
|
Witam
Jakiś czas temu odbyło się spotkanie naszej wspólnoty, ale z przyczyn różnych nie zdążyłem dotrzeć na zebranie. Z tego co mi wiadomo plan finansowy nie został jeszcze zatwierdzony, zabrakło wymaganej liczby osób.
Mam kilka wątpliwości dotyczących tego planu :
1. Poprzedni plan był liczony względem udziałów a ten m2
2.Ten przewiduję dodatkową opłatę za garaż w wysokości 30zł i 11zł za komórkę. Admin sc za administrowanie naszym osiedlem brał w tamtym roku 2152zł teraz chce dodatkowych 600zł miesięcznie za administrację garaży co we wcześniejszym czasie robił za te 2152zł.Chciałbym zwrócić uwagę że to stanowi prawie 1/3 wszystkich kosztów utrzymania garaży.
3. Moim zdaniem sprzątanie klatek 2x na tydzień biorąc pod uwagę tylko 2 piętra mija się z celem. Raz w tygodniu według mnie wystarczy.
4.Sprzątanie garaży 1xtygodniu to jest według mnie totalny bezsens, nie wiem czy państwo zauważyli jak sprząta się garaż. Przychodzi pan i zamiata co większe śmieci, zajmuje mu to dosłownie kilka minut a za to płacimy 780zł wydaje mi się że można by to robić rzadziej
Reasumując wysokość mojego czynszu za 65,76 m2 i jedną komórkę wynosiła 194zł. Teraz 236zł za te same czynności. Z tego co wynika z bilansu kłopotów z płynnością nie posiadamy to nie wiem może koszty czegoś gwałtownie wzrosły. Jeśli ktoś posiada inne podobne wątpliwości co do planu proszę o wypowiedzenie się w tej sprawie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubek222
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:10, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Hej,
Byłem na tym zebraniu i z tego co pamiętam to:
1. Plan dalej jest liczony wg. udziałów z tym że teraz będą one większe bo do PUM nie liczone są garaże ponieważ Ci co ich nie mają nie chcą płacić za ich sprzątanie itp.
2. Też się później nad tym zastanawiałem i zgadzam się z Tobą że jeśli wcześniej za sprzątanie klatek było 1500zł (i też były sprzątane garaże) to teraz jeśli jest rozbicie na klatki i garaże to powinno być np. 1200zł klatki + 300zł garaże a nie jak jest w obecnym planie 1500 zł klatki i garaże 780zł - tak samo z administrowaniem i przeglądami może być to rozdzielone osobno na garaże i na klatki ale suma powinna być taka sama jak przy poprzednim planie.
3. Tutaj akurat się z Tobą nie zgodzę ponieważ, uważam że klatki powinny być utrzymywane w czystości, a 1xtydz. to za mało ciągle będzie piach i brudne ślady.
4. Sprzątanie garaży ma sens ale nie za taką kasę powinno być wiele taniej .
Każdy chyba sobie zdaje sprawę że nie będzie mieszkać za darmo i oszczędności typu nie sprzątajmy i nie kośmy trawy wyłączmy wszystkie latarnie, wywoźmy śmieci raz na tydz. itp. spowoduje że nasze nowe osiedle po kilku m-c. będzie wyglądało jak kilkunastoletnie opuszczone miejsce. Ja też nie jestem za tym aby bez sensu wydawać $$ , negocjujmy i walczmy o niższe stawki utrzymania ale nie zaniżajmy standardu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ewa
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 18:56, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Na tym zebraniu coś jeszcze ciekawego zostało poruszone, czy właśnie głównie dot. to finansów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubek222
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:24, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Na zebraniu głównie omawiane były finanse (rozliczenie 2012 i plan na 2013), oprócz tego krótka informacja że przy naszym osiedlu (na przeciwko bramy wjazdowej , tam gdzie teraz są chaszcze) powstanie mini skwer, ale o tym to chyba większość wiedziała oraz ponowna opowieść Pana Andrzeja o złodzieju kabla z 11 i info że kabel ten jest w biurze admin - decyzja co z nim zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornel82
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:57, 04 Mar 2013 Temat postu: Czynsz |
|
|
Witam szanownych sąsiadów czy już może ktoś z Was dostał nowe rachunki z Adminu chodzi mi o czynsz? Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arunia
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:25, 14 Mar 2013 Temat postu: poprawki do budżetu |
|
|
Szanowni sąsiedzi. zapewne nie jestem jedyny którego nieco zaskoczyła skala podwyżek tzw. czynszu. z przykrością muszę stwierdzić ze nie byłem na ostatnim spotkaniu u Admina, przez co mogę mieć do siebie pretensje. jednakże po analizie przedstawionych i zatwierdzonych stawek za poszczególne "czynności" uważam że powinniśmy się pilnie spotkać (tj , mieszkańcy bloków 11, 15 i 17) pewnie znowu w któryms z garaży i przedyskutowali sens niektórych opłat: np. konserwacja domofonów, bram garażowych, kosztów administrowania pomieszczeniami garażowymi, stawek za sprzątanie garaży i komórek lokatorskich oraz rozliczania poszczególnych bloków w zależności od zużycia energii (co nie zostało poczynione przez Admina). w dniu dzisiejszym rozmawiałem z Panem Hublem i uznałem że jak najszybciej powinniśmy się zebrać i poprzez uchwałe zarządu jak najszybciej zmienić niektóre z tych idiotycznych (nie tylko w mojej opinii prób narzucenia kosztów). są one niestety trzonem powstałych podwyżek a ich pokrywanie, np. konserwacja domofonów czy bram i tak nie uchroni nas przed kosztami ewentualnych poważniejszych napraw. mam nadzieję że w niedługim czasie temat zostanie podłapany i dojdzie do spotkania. sąsiedzi nie dajmy się tak czesać z pieniędzy bo niedługo będziemy dzięki Adminowi płacić stawki Ursynowskie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
acnkb
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:48, 14 Mar 2013 Temat postu: Re: poprawki do budżetu |
|
|
Arunia napisał: | Szanowni sąsiedzi. zapewne nie jestem jedyny którego nieco zaskoczyła skala podwyżek tzw. czynszu. z przykrością muszę stwierdzić ze nie byłem na ostatnim spotkaniu u Admina, przez co mogę mieć do siebie pretensje. jednakże po analizie przedstawionych i zatwierdzonych stawek za poszczególne "czynności" uważam że powinniśmy się pilnie spotkać (tj , mieszkańcy bloków 11, 15 i 17) pewnie znowu w któryms z garaży i przedyskutowali sens niektórych opłat: np. konserwacja domofonów, bram garażowych, kosztów administrowania pomieszczeniami garażowymi, stawek za sprzątanie garaży i komórek lokatorskich oraz rozliczania poszczególnych bloków w zależności od zużycia energii (co nie zostało poczynione przez Admina). w dniu dzisiejszym rozmawiałem z Panem Hublem i uznałem że jak najszybciej powinniśmy się zebrać i poprzez uchwałe zarządu jak najszybciej zmienić niektóre z tych idiotycznych (nie tylko w mojej opinii prób narzucenia kosztów). są one niestety trzonem powstałych podwyżek a ich pokrywanie, np. konserwacja domofonów czy bram i tak nie uchroni nas przed kosztami ewentualnych poważniejszych napraw. mam nadzieję że w niedługim czasie temat zostanie podłapany i dojdzie do spotkania. sąsiedzi nie dajmy się tak czesać z pieniędzy bo niedługo będziemy dzięki Adminowi płacić stawki Ursynowskie. |
popieram, trzeba poprosić o zestawienie rachunków za zeszły rok i zestawienie finansowe za 2012!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tenisowa 15 Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:09, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja też jestem za. Podwyżka lekko zwaliła mnie z nóg.
Mam nadzieje że wspólnie coś ustalimy i obniżymy koszty pozbywając sie tych nie których opłat ( lub chociaż je zmniejszajac)
Tak jak napisał kubek222 nie chciał bym aby nasze nowe osiedle za rok wyglądało na 15 letnie, zaniedbane blokowisko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marta
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:43, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W zupełności się z Wami zgadzam. Mnie niestety również nie było na spotkaniu dlatego nie zabierałam głosu, jednakże zdziwiłam się, że proponowany budżet "przeszedł".Z tego co się dowiedziałam to na zebraniu poruszanych było wiele tematów i powstał chaos. Dlatego proponuję abyśmy przedyskutowali co dokładnie nam nie odpowiada przed spotkaniem aby na samym spotkaniu skupić się na sprawach najważniejszych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arunia
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:32, 18 Mar 2013 Temat postu: spotkanie |
|
|
odnosząc się do postu szumiego oraz mojego późniejszego "wystąpienia" uważam że powinniśmy się w trybie pilnym, np. środa lub czwartek spotkać się (mieszkańcy bloku 11, 15 i 17) np. w trenowanym już wcześniej garażu bloku nr 15 i uzgodnić nasze postulaty celem ich późniejszego wprowadzenia w życie poprzez uchwałę. nie wiem oczywiście czy zgodzicie się ze mną ale w mojej opinii zmianom powinny ulec nastepujące pozycje w tym pożal się Boże "budżecie":
1. przede wszystkim zużycie energii części wspólnej powinno być rozliczane w zależności od zużycia każdego z bloków (indywidulanie) a nie sumowane i dzielone wg. udziałów - jakiś problem dla administracji, przecież tyle biorą za księgowość (nawet "pełną" - mogę pożyczyć kalkulatora);
2. do łez doprowadza mnie widok tego protokołu z zebrania, coś pokreślonego, bez jakiś konkretnych wniosków i przede wszystkim podliczonej liczby osób głosujących za , przeciw itp. (przecież do jasnej chol..y głosowano za przyjęciem budżetu) - widać ze administracja nie potrafi pisać tzw. notatek ze spotkań- DLA MNIE TO CAŁE SPOTKANIE JEST NIEWAŻNE - BRAK PROTOKOŁU;
3. za dużo w budżecie tzw. rozkładania kosztów i ich tak naprawdę powielania - KONSERWACJA, a miedzy innymi:
a) konserwacja zieleni - 5400 zł - co my mamy jakiś ogród botaniczny, parę drzewek na krzyć, trochę trawy (należy pamiętać że część zieleni leży w jurysdykcji bloków 7 i 9, czyli nie nasze koszty, ciekawe czy też mają około 5000 zł);
b) 1200 zł na zakup materiałów ogrodniczych: a kiedy je w ogóle wykorzystano, pod blokiem 17 to owszem kory tylko brakuje a w tamtym roku jakoś nikt z Adminu tego nie zauważył - bo przecież po co wydawać)- DLA MNIE ZA DUŻO O CO NAJMNIEJ 600 ZŁ;
c) konserwacja domofonów - proszę Państwa uważam ze tą kwotę 2592 zł powinniśmy w całości usunąć z budżetu, domofony są nowe a konserwacja nie jest wymogiem (w razie awarii domofonu i tak będxziemy musieli zapłacić za naprawę, bo konserwacja to po prostu sprawdzenia stanu technicznego i ewentualne prace, proszę mi odpowiedzieć jakie, bo przecież smarowanie nie wchodzi w taki zakres) -W MOJEJ OPINII WYCIĄĆ DO ZERA;
d) konserwacja bramy wjazdowej - 1716 zł - w mojej opinii powinna zostać pod warunkiem że naprawdę ktoś do niej przyjeżdża a nie bierze kasę, a w razie czegoś przyjeżdża;
e) konserwacja bram do garażu - DLA MNIE KONKRETNA BZDURA - WYCIĄĆ DO ZERA (w przypadku awarii i tak będziemy musieli zapłacić za jej naprawę, jakbym firm serwisowych nie znał), z drugiej strony jak ją konserwują (jeśli w ogóle) psikają WD 40, a potem w górę i w dół i tak 50 zł miesięcznie od garażu;
f) konserwacja kanalizacji, separatorów (z pewnością jest to potrzebne ze względu na tereny na których leży nasze osiedle, ale czy aby na pewno musi być tak drogie; i druga sprawa kto to wykonuje, jakas firma która ma pojęcie, czy ci sami panowie którzy zajmują się sprzątaniem klatek ,garaży, odśnieżaniem, itp). najwyższy czas sprawdzić faktury i podpisane umowy - NA PAPIERZE.
4. organizacja zebran i opłaty pocztowe - JAKIE POCZTOWE, przecież każdy z nas dostał kopertę dostarczoną przez pracownika Adminu, bez pośrednictwa poczty, a co z organizacją - siedzą myślą kiedy się spotkać, przeleją to na papier i chcą za to dole? - proszę Państwa - na 54 mieszkania - 5 ryz papieru na 20 zł sztuka plus 150 kopert po 0,20 zł sztuka i starczy; a może tak DHL wynająć.
5. obowiązkowe przeglądy -1896 zł, trochę dużo ale w dziale opłat za garaże znowu pojawiają się przeglądy ppoż i wentylacji - co znowu rozbijanie kosztów i ich podwyższanie - BZDURA - UCIAĆ koszty (można tankować tańsze paliwo do nowego BMW - prawda?);
6. koszty bankowe, pieczątka + wynajęcie sali- mam chyba deja vu - przecież pieczątke wyrobili sobie w tamtym roku (co zniszczyła się? - BZDURA), o wynajęciu sali już kiedyś mówiliśmy na zebraniach (garaz albo szkoła - na pewno wezmą o wiele mniej niż urząd - prawda Panie H.), z drugiej strony gdzie jest faktura za wynajęcie sali- pewnie przyjdzie pózniej.
7. bieżące naprawy (zamki , domykacze, żarówki) - ŚMICHU WARTE- kiedy Admin zmieniał świetlówki w blokach, przecież oni tam w ogóle nie zachodzą a sprzątający mają to gdzieś, jak się sam nie postawisz i nie powiadomisz to nie nie zmienia, a na konieć roku i tak z prognozowanej sumy wyjdzie równiutkie zero - prawda Adminie?
8. no i najlepszy pozostało na końcu - FACHOWA ŚCIEMA - rozbicie kosztów na biednych właścicieli miejsc postojowych i komórek lokatorskich, a chodzi tu o:
a) sprzątanie - 780 zł - BZDURA, za tą sciemę uważam że 300 zł to maks;
b) przegląd ppoż i wentylacji - tak jak pisałem w punkcie 5 o obowiązkowych przeglądach (typowe dublowanie kosztów);
c) energia elektryczna (300 zł) - jak oni to wyliczyli, przeciez liczniki energii części wspólnej są na cały blok, nie ma oddzielnie licznika w garażu - WYCIĄĆ;
d) bramy garażowe konserwacja - BZDURA- nabijanie komuś kieszeni i zbyteczne koszty, które i tak nie uwolnią nas od kosztów ewentualnych napraw (pokryjemy je na 1000%);
e) Administracja - 600 zł - DOWCIP? - (kolejny mega przekret, to może poadministrują moim mieszkaniem?) Proszę Państwa - w życiu takiego czegoś nie widzialem, jakoś w tamtym roku administrowali sobie bez tej kwoty, a teraz co ROZSZALELI SIĘ PANSTWO).
W mojej opinii jako właściciel, powtarzam właściciel miejsca postojowego w garażu podziemnym - 15 zł maks za miejsce miesięcznie (tj, sprzątanie, przeglądy, etc. to wystarczająca kwota), zresztą niech sobie Pan H. spojrzy na analogiczne kwoty na innych osiedlach - nie patrzeć na te administrowane przez Admina).
Podsumowując ten krótki wywód:
Szanowni sąsiedzi, nie dajmy się wkrecac w jakieś niesłychane i nieprzemyslane koszty (oczywiście one są przemyślane przez Admina), co bedzie kiedy pojawią się prawdziwe koszty, np. zgodnie z ustawa o wywozie śmieci w lipcu). dzieki pomocy Adminia będziemy płacić nawet o 100 wiecej. mam wrazenie że nie tylko ja miałeś nadzieję ze będziemy płacić nizsze rachunki, ale gdzie tam- najlepiej jeszcze wyższe. chciałbym dodać, że domofon, bramy elektryczne to już standard a nie luksus na osiedlach w związku z czym tzw. dodatkowe opłaty za w mojej opinii rodzaj narzuconego podatku (patrz konserwacje) i tak nie zwolnią nas od ponoszenia opłat w przypadku ich awarii. z drugiej strony po co jest tzw. bieżące opłaty i rezerwa na wydatki nieprzewidziane (przecież to chyba po to ona jest - nieprzewidziane naprawy).
w związku z czym postuluję i postaram się okleić klatki z informacją o zebraniu, mam nadzieję ze bedzie się ona mogla odbyć w którymś z garaży (przepraszam za wskazanie 15-tki, ale tak chyba najłatwiej). musimu sobie poradzić z tą administracją i nie dać sobie wejśc na głowę.
z drugiej strony ciekawe ile mamy jako wspólnota podpisanych umów, np. o konserwację , itp. i czy istnieją faktury, czy też wszystko idzie "na gębę" i pod stołem.
to są nasze pieniądze i nikt nie bedzie nas oszukiwał.
proponuję czwartek około 20.30. powinniśmy się zebrać, uzgodnić wszystkie niesćisłości i doprowadzić do jednego zdania, aby przy następnej okazji przy spotkaniu z administatorem nie wprowadzać chaosu.
proszę o odpowiedzi na tym poście.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bożena
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 15 Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 13:05, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Witam.
Zgadzam się. Po to opłacamy sami rachunki i oszczędzamy za energię, wodę i gaz aby czynsz był mniejszy. A tu niespodzianka na Zająca dopłać różnice w czynszu trzy miesiące wstecz ;-(
Co do protokołu z zebrania to masakra , pobazgrany papier , kpina!!! Jak im nie wstyd!!
Przeglądy są obowiązkowe budowlany, kominowy, gazowy, p.poż i wentylacja w garażach dla naszej powierzchni budynków jest to raz w roku.
Jest kryzys , firmy opuszczają ceny aby mieć prace można poszukać innych firm od przeglądów i zaoszczędzić.
Czyszczenie separatorów obowiązkowe - wystarczy raz w roku .
Co do konserwacji bram zapewne chodzi też o gwarancję ale to też jest do załatwienia.
Konserwacja domofonowa znam gościa który za 2 zł od lokalu będzie konserwował to jest 1296 zł na rok a nie 2600 zł .
Trzeba wszystko to przemyśleć i przeanalizować , bo wytniemy wszystkie konserwacje i naprawy a w przypadku poważnej awarii zabraknie nam kasy, firmy bez podpisanej umowy na konserwacje nie chcą przyjeżdzać do awarii a nawet jak już przyjadą to spaprzą robotę a kasę by chcieli.
Czy wszyscy płacą regularnie czynsz??
I jeszcze sprawa Zarządu naszą Wspólnotą , powinniśmy rozszerzyć skład Zarządu po jednej osobie z każdego bloku. Pan który jest Zarządem jednoosobowym nawet tu nie mieszka , przypuszczam że nie ma kredytu na długie lata i małych dzieci .
pozdrawiam..
B
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serret
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:34, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Bożeną w 100%. Potrzebny zarząd, który ustali jakie są realia na rynku jeśli chodzi o stawki i które wydatki możemy obciąć w budżecie wspólnoty. I jeszcze zbierze oferty od kilku firm na administrację naszym osiedlem. Tak na marginesie, to Bożena widzę ma niezłą orientację i świetnie by się nadawała na naszego przedstawiciela:)
Należy się spotkać i wybrać najpierw nowy zarząd. A potem drugi raz żeby przedyskutować wszystkie punkty budżetu, mając już zebrane przez nowy zarząd konkretne informacje o stawkach i możliwościach. I podjąć od razu decyzję czy ograniczamy się tylko do ponownego przegłosowania budżetu, czy zmieniamy firmę administrującą osiedlem na tańszą, a jeśli tak, to na którą konkretnie.
Tylko drodzy sąsiedzi nie możemy ograniczać wydatków na sprzątanie, konserwacje i przeglądy, a równocześnie wydawać bezmyślnie 25 tys rocznie na prąd. Tu też musimy rozsądniej zacząć gospodarować wspólnymi pieniędzmi, a to niestety oznacza, że na klatkach nie może być tak grzane jak w 15-stce było i trzeba rzeczywiście coś zrobić z wentylacją w garażach (nieśmiało proponuję, żeby panowie, którzy zadziałali w tej sprawie w 17-stce dokonali zmian w pozostałych 2 budynkach, póki wezwany dawno temu ponoć przez Admina fachowiec się nie zjawi faktycznie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
acnkb
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:01, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dla zainteresowanych:
[link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast jeśli chodzi o kwestię kosztów nie będę powielać wiadomości, tak czy inaczej w naszym interesie jest racjonalne zarządzanie a nie zawyżanie stawek.
Jeśli chodzi o kwestię wentylacji w garażach to musi działać ze względu na charakter pomieszczenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
acnkb
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:04, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Bożena napisał: | Witam.
Zgadzam się. Po to opłacamy sami rachunki i oszczędzamy za energię, wodę i gaz aby czynsz był mniejszy. A tu niespodzianka na Zająca dopłać różnice w czynszu trzy miesiące wstecz ;-(
Co do protokołu z zebrania to masakra , pobazgrany papier , kpina!!! Jak im nie wstyd!!
Przeglądy są obowiązkowe budowlany, kominowy, gazowy, p.poż i wentylacja w garażach dla naszej powierzchni budynków jest to raz w roku.
Jest kryzys , firmy opuszczają ceny aby mieć prace można poszukać innych firm od przeglądów i zaoszczędzić.
Czyszczenie separatorów obowiązkowe - wystarczy raz w roku .
Co do konserwacji bram zapewne chodzi też o gwarancję ale to też jest do załatwienia.
Konserwacja domofonowa znam gościa który za 2 zł od lokalu będzie konserwował to jest 1296 zł na rok a nie 2600 zł .
Trzeba wszystko to przemyśleć i przeanalizować , bo wytniemy wszystkie konserwacje i naprawy a w przypadku poważnej awarii zabraknie nam kasy, firmy bez podpisanej umowy na konserwacje nie chcą przyjeżdzać do awarii a nawet jak już przyjadą to spaprzą robotę a kasę by chcieli.
Czy wszyscy płacą regularnie czynsz??
I jeszcze sprawa Zarządu naszą Wspólnotą , powinniśmy rozszerzyć skład Zarządu po jednej osobie z każdego bloku. Pan który jest Zarządem jednoosobowym nawet tu nie mieszka , przypuszczam że nie ma kredytu na długie lata i małych dzieci .
pozdrawiam..
B |
Bożena, masz rację, popieram w 100% natomiast z tego co mi wiadomo, nie wszyscy płacą czynsz, niestety ze względów zdrowotnych nie było mnie na zebraniu, żałuję, trzeba konsekwentnie zabrać się za zbieranie ofert.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|